About Me

My Photo
Mass Communication Students Association atau MASSA adalah satu persatuan pelajar yang berdaftar di bawah Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) yang berperanan untuk menyatukan semua pelajar komunikasi tanpa mengira sequence dan menjalankan program untuk para pelajar di UiTM Shah Alam amnya dan di Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media khususnya.

13 July 2009

Pelajar UiTM Melaka Positif H1N1

www.tips-fb.com


Empat Pelajar UiTM Lendu Disah Positif H1N1

MELAKA, 12 Julai (Bernama) -- Empat penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) Lendu, Alor Gajah disahkan positif Influenza A (H1N1), kata Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata seorang dari empat penuntut itu kini dirawat di Hospital Melaka manakala tiga lagi dikuarantin di asrama kampus itu.

"Buat masa ini keadaan di UiTM Lendu terkawal," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian Konvensyen MCA Melaka oleh Presiden MCA Datuk Ong Tee Keat di Wisma MCA di sini, Ahad.

Liow berkata satu pasukan kesihatan ditempatkan di kampus berkenaan untuk membuat pemantauan dan penilaian secara menyeluruh terhadap keadaan di kampus itu.

"Kita nak pastikan tidak ada penularan Influenza A (H1N1) dalam kampus itu dan tindakan kawalan dan pencegahan telah pun diambil dengan segera," katanya.

Beliau berkata jika berlaku penularan kemungkinan kampus berkenaan terpaksa ditutup untuk sementara waktu.

Liow berkata pihaknya juga mendapat kerjasama baik daripada pihak pentadbiran UiTM dalam menangani kes berkenaan termasuk dibantu seorang doktor yang berkhidmat di kampus itu.

Beliau berkata ramai penuntut di kampus itu yang terkena selesema biasa dan petugas kesihatan turut memantau mereka.

Ditanya punca jangkitan terhadap empat penuntut terbabit, beliau berkata ia belum diketahui.

Dipetik dari laman web BERNAMA


KLIK SINI untuk membaca info mengenai Influenza A (H1N1)

0 komen:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Entri Terkini

Komen Terbaru

Entri Popular