About Me

My Photo
Mass Communication Students Association atau MASSA adalah satu persatuan pelajar yang berdaftar di bawah Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) yang berperanan untuk menyatukan semua pelajar komunikasi tanpa mengira sequence dan menjalankan program untuk para pelajar di UiTM Shah Alam amnya dan di Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media khususnya.

31 July 2009

Pelajar UiTM Dilarang Sertai Demonstrasi ISA (1 Ogos 2009)

www.tips-fb.com

Pelajar UiTM dilarang sertai perhimpunan

KUALA LUMPUR 31 Julai – Universiti Teknologi Mara (UiTM) memberi amaran keras kepada pelajarnya agar tidak melibatkan diri dalam perhimpunan menyokong atau membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) esok.

Naib Canselornya, Prof. Tan Sri Dr. Ibrahim Abu Shah menegaskan, tindakan mereka menyertai perarakan dan perhimpunan haram di luar kampus adalah satu kesalahan serius kerana ia tidak mendapat permit polis.

``Para pelajar boleh dikenakan tindakan disiplin di bawah Akta Universiti sekiranya didapati menyertai perhimpunan haram sedemikian.

``Mereka juga tidak sepatutnya terlibat dengan agenda politik masa kini, oleh itu pelajar adalah dilarang sama sekali menyertainya,’’ tegasnya ketika dihubungi Utusan Malaysia.

sumber diambil daripada Utusan Online

0 komen:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Entri Terkini

Komen Terbaru

Entri Popular