About Me

My Photo
Mass Communication Students Association atau MASSA adalah satu persatuan pelajar yang berdaftar di bawah Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) yang berperanan untuk menyatukan semua pelajar komunikasi tanpa mengira sequence dan menjalankan program untuk para pelajar di UiTM Shah Alam amnya dan di Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media khususnya.

30 August 2009

Laman Web UiTM Jadi Mangsa Khianat Lagi

www.tips-fb.com



Mengejutkan apabila membuka laman web rasmi UiTM apa yang terpapar adalah gambar lelaki tidak berkepala yang mana kepalanya berputar di dalam mesin basuh. Di bawah gambar tersebut tertera mesej berikut :

You never learn...You never learn...You never learn

I email you remember? and i notice you have change most of the password after that

(And thanks to unknown wifi owner, borrow your line for a while ya!)

mail to brainwash@live.com and i wont reply...hahahaha



Siapa yang empunya angkara? Server UiTM kini di 'hack' sekali lagi oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Kejadian seumpamanya pernah berlaku pada awal semester ini yang mengakibatkan kesulitan kepada pelajar untuk mendaftar subjek secara online.

MASSA mengutuk keras mereka yang tidak bertanggungjawab melakukan perbuatan ini. Kami juga berharap pihak UiTM sendiri akan lebih bersedia menghadapi ancaman seumpamanya dan harus mencari alternatif bagi mengelak kejadian seumpamanya daripada berulang.

3 komen:

Anonymous said...

so mcm mner nk assess uitm website?

Meor Iszwan said...

kita kena tunggu sistem dibaiki laa...
doa banyak2 ia boleh dipulihkan...

Bapak Kau said...

Ini menunjukkan bahawa UiTM punye firewall & protection mmg bodoh n tak up to date.. Guna yg murah & cikai punye... Nak jimat kos punye pasal.. Senang-senang je kena hack... Tak payah buat online lah ape-ape pasal UiTM ni... Dah dekat 10 tahun tapi sistem online UiTM masih lembab & selalu problem... haram jadah lah....

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Entri Terkini

Komen Terbaru

Entri Popular