About Me

My Photo
Mass Communication Students Association atau MASSA adalah satu persatuan pelajar yang berdaftar di bawah Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) yang berperanan untuk menyatukan semua pelajar komunikasi tanpa mengira sequence dan menjalankan program untuk para pelajar di UiTM Shah Alam amnya dan di Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media khususnya.

18 September 2009

Sesi Dialog Bersama Dean's List Club

www.tips-fb.com










12 September 2009 (Sabtu), Lobi Hotel UiTM Pulau Pinang


Sesi ramah mesra dan dialog antara MASSA dengan Dean's List Club UiTM Pulau Pinang telah dipengerusikan oleh Penasihat Dean's List Club, En. Anderson yang juga merupakan pensyarah muda di Fakulti Pengurusan Hotel dan Pelancongan, UiTM Pulau Pinang. Sesi dimulakan oleh Presiden MASSA yang memperkenalkan AJK MASSA yang hadir serta menerangkan serba sedikit tentang MASSA diikuti dengan Presiden Dean's List Club yang menerangkan tentang kelab dan aktiviti kelab mereka.

Untuk pengetahuan anda, MASSA dan Dean's List Club sebenarnya pernah merancang untuk mengadakan usahasama program pengantarabangsaan ke Bandung, Indonesia namun program berkenaan yang dijadualkan pada hujung tahun ini terpaksa ditangguhkan atau mungkin dibatalkan disebabkan pekeliling Naib Canselor yang melarang aktiviti ke luar negara akibat Influenza A H1N1.

Selain membincangkan tentang projek ke Bandung, perkara lain yang dibincangkan adalah satu lagi progam ke Sabah sebagai program alternatif. Kami juga di pihak MASSA telah diberikan beberapa nasihat berguna daripada En. Anderson antaranya kepentingan meminta sijil penghargaan daripada setiap agensi atau syarikat yang menjalankan usahasama dengan setiap program anjuran MASSA. Sijil penting kepada setiap AJK sesebuah kelab terutamanya ketika mahu mencari pekerjaan selain tanda penghargaan terhadap khidmat bakti yang telah dicurahkan.

Di akhir pertemuan, Presiden Suhaila Kamal mewakili MASSA menerima sijil penghargaan daripada Presiden Dean's List Club untuk program Nur Ramadhan yang berlangsung pada malam sebelumnya. Semoga ukhwah dan siratulrahim antara dua kelab ini akan terus utuh dan insyaallah kerjasama dan usahama akan terjalin lagi dalam projek-projek akan datang.


0 komen:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Entri Terkini

Komen Terbaru

Entri Popular