About Me

My Photo
Mass Communication Students Association atau MASSA adalah satu persatuan pelajar yang berdaftar di bawah Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) yang berperanan untuk menyatukan semua pelajar komunikasi tanpa mengira sequence dan menjalankan program untuk para pelajar di UiTM Shah Alam amnya dan di Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media khususnya.

03 December 2009

Memperingati Genap Setahun Tragedi Di New Zealand

www.tips-fb.com



Masih ingatkah anda akan tragedi yang berlaku setahun yang lalu? Pada 3 Disember 2008, satu berita dari New Zealand telah mengejutkan semua warga Universiti Teknologi MARA (UiTM) amnya dan warga Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media (FKPM) khususnya; jam 3 petang waktu Malaysia dan kira-kira jam 8.15 malam waktu tempatan, satu kemalangan maut telah berlaku melibatkan rombongan pelajar dan pensyarah FKPM (U-Vue Club) di North Putaruru Tirau, Hamilton, kira-kira 200 kilometer dari Auckland, New Zealand.

Dalam kemalangan tersebut, dua orang maut iaitu Timbalan Dekan Hal Ehwal Pelajar dan Sumber FKPM ketika itu, Tuan Haji Shafiee Ahmad, 51 tahun yang juga merupakan pengasas U-Vue Club dan seorang pelajar Penyiaran (MC223), Mariyam Sakinah, 21 tahun. Hari ini genap setahun pemergian mereka. Marilah kita sama-sama sedekahkan surah al-Fatihah agar roh mereka ditempatkan dalam golongan mereka yang beriman dan senantiasa dirahmati oleh Allah Taala. al-Fatihah...

KLIK SINI untuk melihat koleksi keratan akhbar berkenaan tragedi ini.
(sumber daripada blog Meor Iszwan, Timbalan Presiden MASSA)

1 komen:

Anonymous said...

Al-fatihah buat Allahyarham Shafie - rakan sekelas ku (Jrn, batch 85-88, ITM). Semoga roh mu dicucuri rahmat Allah swt. Amin.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Entri Terkini

Komen Terbaru

Entri Popular